شیشه های فوق ایمنی ( Supper Save )

شیشه های سوپر سیو

شیشه چند لایه فوق ایمنی ، یک شیشه لمینت خاص است که در آن از طلق خاصی به عنوان لایه میانی استفاده می کند . عموماً شیشه های لمینت تمایل دارد در کنار هم بماند واین طلق میان لایه خاص باعث می شود که ذرات شکسته شده شیشه ها را نگه دارد ، بنابراین به عنوان یک ماده فوق ایمنی شناخته می شود. شیشه لمینت فوق ایمنی هنگامی که شیشه هر دو طرف شکسته می‌شود ، ثابت و استوار در محل خود باقی می‌ماند . بنابراین شیشه های چند لایه فوق ایمنی به طور گسترده برای کاربرد در ساختمانها و مکان های ایمن و تجهیزاتی که با آب و هوای بد مانند طوفان ، گردباد های تند روبرو هستند و همچنین پل های معلق شیشه ای استفاده می شود.
شیشه های فوق ایمنی همچنین بنابر بر درخواست مشتریان می توانند برای پله ها – بالکن ها – بانک ها – جواهر فروشی ها و … جهت ایمنی بیشتر بکار گرفته شوند .
با توجه به عدم جذب رطوبت در طلق بکار رفته در شیشه های فوق ایمنی ، این امکان وجود دارد که در محیط های دارای رطوبت ، در قسمت لبه های شیشه های مذکور ، هیچگونه پوشش خاصی را لحاظ نکرد . بنابراین لبه شیشه ها می تواند بدون اینکه ایجاد حباب یا کدری داشته باشد ، در معرض دید قرار گیرد .

مزایای شیشه های فوق ایمنی در یک نگاه

ایمنی : در صورت شکستن ، قطعات شیشه به طور محکم به لایه میانی چسبیده باقی مانده و احتمال آسیب را کاهش می‌دهند.
امنیت: این شیشه ها را می توان در شیشه هایی استفاده کرد که در برابر گلوله ، بادهای طوفانی و حتی انفجار بمب مقاومت می کند .
کنترل انرژی خورشیدی: این شیشه ها را می توان با پوشش شیشه ای کم E برای بهبود بهره وری انرژی استفاده کرد. همچنین می‌تواند به مهندسی موثرتر شیشه‌های عایق حرارتی و شیشه‌هایی با کنترل بهتر (یا مجاز) انتقال تابش اشعه فرا بنفش کمک کند.
دوام: این شیشه ها بسیار بادوام و مقاوم در برابر کدر شدن حتی پس از سالها قرار گرفتن در معرض اشعه از خود نشان می دهند
تطبیق پذیری طراحی: این شیشه ها را می توان در شیشه های مسطح یا منحنی تولید شده ، از جمله شیشه های آنیل شده ، سخت شده ( تمپر شده ) ، مقاوم در برابر حرارت ، اسپندرل ، طرح دار و رنگی استفاده کرد .