شیشه های کرتین وال – استپ یونیت

نمای شیشه ای استپ یونیت یکی از انواع نمای شیشه فریم لس است . در این نما شیشه ها در داخل فریم قرار می گیرند . بعد از قرار دادن شیشه ها در فریم ، آنها را توسط پیچ هایی روی پروفیل های آلومینیومی وصل می کنند . در نمای استپ یونیت به جای چسب سیلیکونی از یک لاستیک به نام EPDM استفاده می شود . این لاستیک کار درز بندی را در نما انجام می دهد .
چون در نما شیشه استپ یونیت از طریق پیچ روی فریم فیکس می شود ، لذا امنیت زیادی خواهد داشت . همچنین در نمای ساختمانهای بلند نیز می توان از این نوع نمای شیشه ای استفاده کرد . در این نما کار اتصال شیشه روی فریم آلومینیومی در کارخانه انجام می شود و شیشه ها به صورت آماده برای نصب ارسال می شوند . در این نوع نمای فریم لس چون شیشه ها به صورت آماده هستند سرعت کار بیشتر است .
شیشه های ۲ جداره استپ یونیت ، توسط چسب های سیلیکونی مخصوص با توان کشش و چسبندگی و مقاوم در برابر شرایط جوی مختلف ، بر روی قابهای تهیه شده از پروفیل الومنیومی چسبانیده می شوند .
پس از آماده سازی و مونتاژ شیشه ها در داخل قاب ها ، این قاب ها در داخل سازه اصلی نمای فریم لس – استپ یونیت با پیچ و یا پرچ نصب می گردد .
در صورت استفاده از چسب های با کیفیت بالا جهت چسبانیده شدن شیشه های استپ یونیت بر روی قاب های آلومنیومی ، سیستم نمای فریم لس – استپ یونیت یکی از مقاوم ترین و زیباترین سیستم های نمای فریم لس را به دست می دهد .
یکی از مزایای نمای شیشه فریم لس استفاده از نور طبیعی جهت روشنایی داخلی ساختمان است. علاوه بر این نور طبیعی سبب گرم شدن محیط داخلی در فصل سرما و صرفه جویی بیشتر در مصرف انرژی گرمایی می شود. البته طراحی این نما به گونه ای است که گرمای این نور طبیعی در فصل گرما سبب گرم شدن محیط داخلی نمی شود و امکان کنترل میزان دما در اینگونه ساختمانها وجود دارد.
علاوه بر این نمای شیشه فریم لس مقاومت زیادی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دارد. به عنوان مثال چون فریم و یراق آلات این نما از جنس آلومینیوم است در برابر رطوبت و بارندگی دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی شوند.
از دیگر مزایای این نما انعطاف زیاد آن است. بطوری که هر نوع طرحی که طراح برای اجرا در نظر بگیرد می توان از طریق شیشه آن را اجرا کرد و نماهای شیشه ای با شکوه و مدرنی را خلق کرد.
یکی از مزایای دیگر این نما ایجاد سطحی یکپارچه و یک دست در نما است. علاوه بر این چون محدودیتی در انتخاب رنگ قاب وجود ندارد می توان از رنگ های متنوع جهت ایجاد یک نمای شیک بهره گرفت.
همچنین کار نصب و تعویض شیشه در این نما بسیار راحت است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد ، و امکان استفاده از بازشو پنجره در این نما جهت ایجاد تهویه هوا وجود خواهد داشت .
علاوه بر مواردی که ذکر شد چون در نمای شیشه فریم لس از شیشه های دوجداره استفاده می شود این نما عایق بسیار مطلوبی در برابر آلودگی صوتی محیط اطراف در بیرون ساختمان است.